SÅDAN GØR UMR EN FORSKEL
Ude på landets skoler er UMR allerede godt i gang med at arbejde med undervisningsmiljøet. Nedenstående er konkrete eksempler på, hvordan UMR har arbejdet med undervisningsmiljøet og gjort en forskel på deres skole.
SÅDAN GØR UMR EN FORSKEL
Ude på landets skoler er UMR allerede godt i gang med at arbejde med undervisningsmiljøet. Nedenstående er konkrete eksempler på, hvordan UMR har arbejdet med undervisningsmiljøet og gjort en forskel på deres skole.
Her har UMR-elever gjort en forskel på deres skole
Fokus på ensomhed
En skole tog udgangspunkt i UMR’s ønske om at bringe ensomhed på banen. Alle klassetrin arbejdede med emnet. I 0. klasse lavede de fælleslege om ensomhed, og i 9. klasse skrev de et essay om ensomhed. Hver dag mødtes skolen i hallen, hvor de lavede en fællesskabsfremmende aktivitet
Aalborg kommune
Lærer- og elevinterviews
UMR-elever fortæller, at de med fokus på medbestemmelse og elevinddragelse har lavet en række lærer -og elevinterviews. På baggrund af disse interviews var UMR inviteret til lærernes arbejdsdag, hvor de fremlagde, hvad lærerne kunne arbejde videre med ud fra interviewene.
Silkeborg kommune
Idéer til møblering
To UMR-elever fortæller, at de med hjælp fra arkitekter har bidraget med idéer til design af skolens kommende frirum. UMR’s idéer til design og møblering af rummet har medtænkt alle klassetrin, og deres forslag blev efterfølgende præsenteret for skolens ledelse, som inddrog idéerne i deres beslutning.
Silkeborg Kommune